2017-11-14 Generalforsamling - bilag til beretning

Admin, Dato: 17. december 2019

Cykelafdelingens beretning v/cykeludvalgsformand Betina Tue Hansen

·         Cykelsæsonen landevej startede tirsdag d. 28. marts

Der var rigtigt mange der mødte op på Rugvænget udfor BYGMA. Der var nok 90-100 personer, en del af dem i RIMO cykeltøj.

·         Vejret har været skiftende, med enkelte aflysninger, og aftner med meget få cyklister, pga. regn, men også mange aftner og weekendture, med helt fantastisk vejr.

·         Vi har fået en pæn tilgang af nye cyklister, som i  løbet af sommeren, har fundet deres hold, og her vil jeg endnu en gang sige tak til kaptajner og holdkammerater, for at tage godt imod de nye. I er vigtige for at få det hele til at fungere.

·         Hold 1 og 2 har på skift ofte manglet holdkaptajner, hvorfor holdet ofte blev slået sammen.

Konsekvensen heraf er, at vi på cykeludvalgsmødet d. 23. august besluttede, at hold 1 og 2 permanent bliver lagt sammen for sæsonen 2018, med Lene Andersen som holdkaptajn (hjælper søges)

Hold 3 har ikke kørt så mange weekender i år, dels pga. at holdkaptajnen har haft en meget dårlig fod, efter et MTB uheld, dels vejret og dels andre aktiviteter.

Hold 4 har kørt meget stabilt om tirsdagen, dog med meget vekslende deltagerantal. Hvor holdet tidligere år, har kørt i 2 hold, er det kun sket en enkelt gang i 2017. (holdet bliver delt når vi er mere end 15-18 cyklister af sikkerhedshensyn)

Hold 5 stod faktisk uden holdkaptajn, men her har Susanne taget en stor tørn, og er i dag kaptajn på holdet, men ellers et hold med stor tilslutning

Hold 6 og 7 kører også stabilt med pæn tilslutning

Hold 8 og 9 møder talstærkt op, uanset regn og blæst. Jeg her set en enkelt på el-cykel, men jeg tror også det er sammenholdet og kammeratskabet, de ikke kan undvære.

·         I uge 17 havde vi et stort hold på Mallorca, hele 23 var med Stigs Cykelrejser, og andre var af sted selv eller med andre arrangører. Men hvor er det dejligt at møde vores klubkammerater, let genkendelige i RIMO tøj, når man sidder på en fortovscafe, og spotter en RIMOér langt nede af gaden.

Mange RIMOér har også været repræsenteret ude på de Danske landeveje til løb og egne ture, der er også en del der har været i udlandet:

Enkelte klub turer så som Bornholm rundt har også været arrangeret.

Vi har haft et stort hold med de glade børn på cykel fra Roskilde til Alsace, og andre har cyklet fra Pisa til Rom

·         Vi har været på cafe i Tinggade hver d. 1. tirsdag i md. efter cykling. Nogle gange mange og andre gange få. (ofte regn om tirsdagen)

·         Landevejssæsonen sluttede den sidste tirsdag i september (26/9)

·         I 2015 og 2016 afholdt vi cykelløb, men pga. for få deltagere, og at det er svært at finde en weekend hvor der ikke allerede ligger et cykelløb i nabobyerne, valgte vi at droppe det igen

·         Den 21. oktober blev der afholdt spordag i Vrangeskov, hvor vi forsøgte at dræne og omlægge de værste huller. Vi var ca. 15 cyklister på arbejde fra 9 til 15, med skovle/spader grensakse, trillebøre, motorsav mm. Vi kom ikke helt i mål, men måske vi bliver nogle flere næste gang.

·         Vi er i fuld gang med vinterens aktiviteter:

Vi kører MTB på 3-4 hold i weekenden + et tirsdagshold og et torsdagshold, hold øje på hjemmesiden.

Torben Kahr har været på MTB instruktørkursus, og er i øjeblikket i gang med at undervise vores egne begyndere og let øvede MTBér.

Vi har spinding i Lifeclub hver torsdag.

På tirsdag den 21/11 kommer Dan frost og holder foredrag for alle klubbens medlemmer

Løbeafdelingens beretning ved løbeudvalgsformand Kenneth Sahlberg, som blev fremlagt af Benjamin Olsen

·         Nyløber-træning opstart 17. januar – primo maj. Målet er at gennemføre Tv2-øst løbets 5 km rute den 6. maj. I 2017 startede 42 løbere på begynderholdet, der generede 20 nyløbere i løbeafdelingen.

·         Der har været afholdt marathontræning med Berlinmarathon som mål med succes. Alle gennemførte. Der vil ligeledes være marathontræning i 2018.

·         Der vil også være træning op til Hammer Trail midt maj 2018 10 km- 100 miles v/Kim Lock

·         Tv2 øst løbet 2018 afholdes af RIMO for 3. gang. Det vil blive arrangeret, så der bliver løb igennem forskellige bygninger:  Ringstedet, Kongrescenteret og andre populærere steder. Der vil være en børnerute på 2,5 km, en gang- og løberute på 5 km og 10 km samt en halv marathon.

Der skal bruges mange hjælpere, så en opfordring til at sætte kryds i kalenderen den 6. maj 2018.

·         Det traditionsrige Juleløb forløb fint og fortsætter som hidtil.  Peter/Jens er tovholder.

·         DGI cross-løb ca. 30 løbere. Peter tovholder.

Sammenskrivning og redigering /Urzula

Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
Ringsted Motionsklub