COZ 2020  Aflyst og udsat til den 3. oktober 2021

Center of Zealand 2020
afholdes 4. oktober


Link til tilmelding

http://app.lap.io/event/2020-center-of-zealand-marathon


”Profiltekst”:

Center of Zealand afholdes i 2020 for 3. gang. I tredje udgave af arrangementet bestræber vi os på at give Jer løbere en endnu bedre løbeoplevelse såvel før, under og efter arrangementet. I år skulle I gerne opleve, at børnesygdommene er bortskaffet, således kvaliteten på løbet er forhøjet.

Starttider:

Marathon: 09.00
Halvmarathon: 11.00
Kvartmarathon: 11.30
Løberuten + tidtagning lukkes: 15.00

Priser:

Frem til 31/12/19: 10 km. 80 kr. Halvmarathon 115 kr. Marathon 160 kr.
Fra 1/1/20-31/7/20: 10 km. 100 kr. Halvmarathon 150 kr. Marathon 200 kr.
Fra 1/8/20-: 10 km. 150 kr. Halvmarathon 200 kr. Marathon 250 kr.
Eftertilmeldingsgebyr efter onlinetilmelding lukker (1. oktober kl. 12.00): 50 kr.
Ændring af navn: 50 kr.
Distanceændring nedad gratis / opad betales differencen.

Ruten:

Vi har én rute på 10,55 km., der er DAF-opmålt. Ruten har start/mål på stadion i Ringsted, hvor opløbet er på cindersbanen. Selve ruten byder på både natur og by. Underlaget er pænt fordelt asfalt og grus imellem. Højdeprofilen er ikke slem, men alligevel skal en intens stigning fra åen op til Bjergbakken forceres på hver omgang (man må gerne gå op). Vi bestræber os på at fremvise vores by på allerbedste og -flotteste vis. Ruten vil være afmærket sådan, at du skal have viljen for at løbe forkert. Vi afmærker ruten med flag, markeringsstrimmel og en masse vejvisere/hjælpere. Hjælperne gør en kæmpe indsats dagen igennem, hvor de viser Jer løbere på rette vej med flag, smil og hep (muligvis musikalske indslag).

Forplejning:

Foruden start/mål-depotet på stadion, har vi et bemandet depot ca. halvvejs på ruten. Vi ønsker at give Jer
løbere et depot, som I vil kunne huske og sige: ”Hold da op, der manglede ingenting – udfordringen lå
snarere i at vælge”. Depotet vil indeholde vand, saft, sodavand, kakao samt frugt, slik, chokolade, chips,
kanelgifler mv.
Udover denne forplejning før og under løbet, så tilbyder vi dejlig varm suppe m. brød til efter løbet.
Egen forplejning kan placeres i start-/måldepotet.

Tidtagning:

Vi har valgt at benytte os af DGI’s tidtagningssystem, Lapio, der tager omgangstider på hver enkel løber, når
start/målstregen passeres på hver omgang. Det betyder, at resultaterne vil være tilgængelige umiddelbart
efter løberens målgang, men også at vi kan følge med på stadion under kommenteringen af løbet.
For at dette overhovedet kan lade sig gøre, er det meget vigtigt, at startnummeret bæres synligt foran på
kroppen. Ingen trøjer, arme eller andre svinkeærinder indover nummeret, da systemet så ikke vil kunne
registrere din tid automatisk.
Nummeret bliver naturligvis udleveret på dagen sammen med fire sikkerhedsnåle (nummerbælte må godt
benyttes).

Regler:

- Affald i naturen = Diskvalifikation
- Startnummer skal sidde synligt på brystet under hele løbet
- Den afmærkede rute skal følges
- Færdselsloven skal overholdes
- Ruten pilles ned kl. 15.00, hvorfor tidsgrænsen løber til kl. 15.00

Bagage:

Du vil kunne få opbevaret din bagage, mens du løber. Du skal aflevere den i en medbragt taske/pose på
løbsdagen på stadion ved start/mål. Det kan gøres fra kl. 8.00 i bagageopbevaringen.
Bagagen påføres et lille bagagetag med manillamærker båndet om med elastik. Bagagen udleveres efter
løbet mod forevisning af startnummer.

Parkering:

• Anlægsvej 15 (grusparkering)
• Tværallé 8 (syd for Ringsted hallerne)

 

Startnummer:

Afhentning af startnummer fra kl. 8.00 sker på Anlægsvej 15, 4100 Ringsted, hvilket er ved indgangen til
Ringsted Stadion (start-/målområdet), hvis du kommer fra Anlægsvej. Der vil være skilte dertil fra P-pladsen
ved Tværallé. Hent gerne i god tid. Dit startnummer udsendes på mail i ugen op til løbet. Du bedes venligst
være klar med dit startnummer ved indskrivningen, da dette letter hele processen.

 

- Dit startnummer er personligt
- Startnummeret skal sidde synligt på brystet under hele løbet
- Navnet på startnummeret kan ændres mod et gebyr på 50 kr.

Toiletter:

I bygningen med startnummerafhentning + omklædning-/badeforhold.
Derudover opsætter vi to toiletvogne ude på stadion.

Omklædning og badeforhold:

Vi stiller omklædningsrum + bad til rådighed. Omklædningsrummene ligger, hvor du afhenter dit
startnummer inden løbet.

Præmieoverrækkelse:

For at finde en vinder, anvender vi bruttotid, hvilket betyder, at det er første m/k over målstregen og ikke
ud fra nettotid (chiptid).
Præmier overrækkes til hver m/k, der vinder hver sin distance. Vi har valgt kun førstepladsen, fordi vi
hellere fokusere på, at så mange som muligt får en god oplevelse. I vores terminologi er sidstepladsen
eksakt lige så meget værd, som resten af de gennemførende.
Tiderne for præmieoverrækkelsen er vejledende, da vi gerne vil overrække alle seks præmier samtidig (er
man taget hjem, går præmien til næste på resultatlisten, der er til stede):
Ca. 12.45-13.00 (vi starter med kvartmarathon og slutter med marathon).

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon 22456481, eller via formularen herunder.
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Evt. besked:
 
Ringsted Motionsklub
Klosteråsen 55
4100 Ringsted
Telefon: 22456481
E-mail: jytte@haak.dk
CVR: 29576424
     
Ringsted Motionsklub | Graversensvej 6 Hovmarksvej 5 | 4100 Ringsted | Tlf.: 22456481